Prosjekt
Vi leder og gjennomfører prosjekter med høy kvalitet
Prosjektene er ulike både med hensyn til størrelse og kompleksitet, men fellesnevneren for vårt arbeid er «IKT for funksjonshemmede», og innen dette feltet ønsker vi å være en av de flinkeste i klassen!
Vi har en rekke gode samarbeidspartnere, og dette er en forutsetning for å jobbe seriøst med en så bred prosjektportefølje.
våre pågående prosjekt
Beklager, fant ingen aktive prosjekt.
Noen av prosjektene vi har gjennomført
-
Ifront: kroppsøving og treningsteknologi
Prosjektet ble fullført:
Hovedmålet med prosjektet «Kroppsøving og treningsteknologi var å kartlegge bruken av treningsteknologi blant elever med nedsatt funksjonsevne i grunnskolen, og å finne fram til tiltak som stimulerer til fysisk aktivitet og økt integrering.
-
Teknologi, mobility og førerhund
Prosjektet ble fullført:
I dette prosjektet skal vi undersøke hvordan moderne teknologi kan kombineres med bruk av førerhund, og hvordan denne kombinasjonen kan gi synshemmede helt nye og tryggere turopplevelser.
-
Lek og lær
Prosjektet ble fullført:
I prosjektet «Lek og lær» kartla hva som finnes internasjonalt av universelt utformede underholdningsprodukter, da mange av de kommersielle produktene ikke er universelt utformet. Vi testet utvalgte produkter for å finne gode alternativer. Hovedmålet i prosjektet var å kartlegge og teste underholdningsteknologi for barn med nedsatt funksjonsevne.
-
Koding for alle
Prosjektet ble fullført:
Koding (programmering) er et tema alle elever i grunnskolen skal kunne noe om. Derfor er det viktig å bidra til at elever med nedssatt funksjonsevne også får denne muligheten. Hovedmålet i prosjektet Koding for alle er å kartlegge og utarbeide løsninger som gjør koding tilgjengelig og spennende for funksjonshemmede.
-
Universell utforming av digitale læringsressurser
Prosjektet ble fullført:
Hovedmålet i prosjektet Universell utforming av digitale læringsressurser er å kartlegge i hvilken grad digitale læringsressurser er universelt utformet, og foreslå tiltak som forbedrer løsningene.
-
Synstolking i klasserommet
Prosjektet ble fullført:
Hovedmålet i prosjektet Synstolking i klasserommet er å utforske og finne fram til gode tekniske, praktiske og pedagogiske løsninger for live synstolking i grunnskolen.
-
Status synstolking
Prosjektet ble fullført:
Hovedmålet i prosjektet er å samle kunnskap om synstolking i Norge og legge til rette for brukermedvirkning, for å sikre at det tilbys tjenester med god kvalitet.
-
Universelt utformet video i praksis
Prosjektet ble fullført:
I prosjektet Universelt utformet video i praksis skal vi utforske framgangsmåter for universell utforming av videoer i undervisningssektoren, og utvikle en veileder som lærestedene kan bruke.
-
Canvas
Prosjektet ble fullført:
Canvas er den mest utbredte læringsplattformen i høgskole- og universitetssektoren i Norge, og det er derfor et behov for å bidra til at Canvas er så tilgjengelig som mulig. Hovedmålet i prosjektet er å teste universell utforming av eksisterende Canvas-løsninger, og foreslå forbedringer av rammeverk og innholdsproduksjon.